Vinyl ist nicht tot zu bekommen. Wissen wir. Es gab es jedoch eine Zeit, da gab es nicht viel außer Vinyl. Dieses Video stammt aus dieser Zeit. Vinyl wohin das Auge blickt und eines steht fest: Die Plattenhändler hatten damals ganz schön zu schleppen.

Der 10  Minuten lange und mit super Musik unterlegte Clip von  archive.org  kommt ohne Worte aus. Die Bilder sprechen für sich.

The color film captures one of Tower Records flagship stores, located on the Sunset Strip in West Hollywood. Tower Records was founded in 1960 in Sacramento and became an international business before closing in 2006. The record store helped revolutionize the music industry. The film was made by Sacramento City College professor Darrell Forney and shows customers shopping in the store in the evening.

(via Wax Poetics)